tirsdag 12. juli 2011

Bilder

Morgentur i 8 tida gjennom rolige Sintra

Palacio Nacional

På morgenen ligger fortsatt tåka over deler av byen.

Høyt oppe mellom morgentåka ligger Castelos dos Mauros.

Og godt gjemt her ligger Pena Palacio.

Mye "etasjehager og parker" her.

Morgentur bak Palacio Nacional.

Svømmebassenget med utsikt til castelo do Mauros og Pena Palacio godt gjemt i tåkeflakene.

Nydelig frokost servert utenfor rommet.

Tur til Quinta da Regaliera.

Her nytes utsikten og livet av både store og små.

Vakker hageutsikt på veien.




Quinta da Regaliera.


Utsikt mot Palacio pena og Castelo Mouros



Magiske ting i Quinta da Regaliera.


Og mystiske grotter hvor en trenger lommelykt, sjøl om akkurat denne hadde litt lys.



Mye som skal undersøkes.

Ett magisk bibliotek som gikk opp til himmelen og ned under jorda.




Og steiner som er mosegrodde og titter opp som trollhoder av bakken i Pena parken.






Svart svane i Lagos i Pena parken

Og sjølsagt må det være ett lite slott midt i vannet.

 Noen bilder er tatt med mobil, og veldig mange skal 13-åringen på turen ha æren for å ha tatt, og jeg får takke for å få låne dem av henne.     

4 kommentarer:

  1. Må bare si at jeg ble helt syk av Sintrareiselyst. Nydelige bilder!!!
    Og så sprøtt som alt er - jeg sitter på et hotellrom i Sverige og titter på alt det vakre i samme minutt som du publiserer i Portugal. Rare greier...

    SvarSlett
  2. Ja verden er rar, det er helt sant. Det er virkelig utrolig vakkert her, tror dette stedet og hytta er de vakreste mest sjelefredgivende steder på jorda. Og de bildene er jo bare av ting rundt oss, det liksom bare er der, overalt.

    SvarSlett
  3. Fantastiske bilder, det ser jo helt - vel - fantastisk ut. Skjønner godt at dere koser dere. Enig med hun i Sverige at en får Sintrareiselyst :-) Men jeg må si at jeg begynner å savne deg og synes dere kan komme hjem snart :-)

    SvarSlett
  4. Det var jo veldig hyggelig da, godt å høre at en er litt savnet og....Sjøl om jeg egentlig kan tenke meg å bare blir her :-)

    SvarSlett