lørdag 9. juli 2011

Pena

Torsdag tilbrakte vi dagen i hagen, med det resultat at jeg lærte at her trenger en både solkrem og ullskjerf. Men bassenget steg til 23 grader og det var ikke så verst å bade da, så får en heller håpe en tar lærdom til meste gang det er sol at en ikke stikker melkehvite kropper i sola uten solkrem og heller ikke i skyggen for den saks skyld.....

Igår gikk vi opp til Pena slottet. det var en høydeforskjell på 260 meter og jeg er dypt imponert over ungene som klatra og gikk uten å klage. Det var en bra tur opp trapper, hårnålssvinger, gjennom skog og på veier. Men det var en fantastisk flott tur, og nedover gikk det meste gjennom Penaparken som er ett fantastisk vakkert syn. Vi strata klokka 11 og var hjemme klokka 19 på kvelden, men da hadde vi brukt god tid og spist lunsj på Penaslottet. vi hadde planer om å gjøre turen enda lengre og gå innom Alta Cruz som er det høyeste utsiktspunktet på 528 m.o.h, Penaslottet ligger og på denne høyden. Men det droppa vi da vi så det ble for langt. Vi bestemte oss og for å ta Mourishborgen en annen dag.

Jeg sliter litt med å få lagt inn bilder, men håper å få lagt inn noen innlegg med bare bilder etterhvert.

2 kommentarer:

  1. Så flinke unger!! Høres ut som dere har det bra, og da fortsetter det sikkert slik.
    Så langt trenger jeg faktisk ingen bilder - ser det for meg når jeg leser!
    God helg og klem

    SvarSlett
  2. Vi har det helt utrolig flott, gir god sjelefred å være her.

    SvarSlett